Sunday, June 19, 2011

Papaku Tommey

Mode: Rindu-rindu insan jauh di LoqsTaq


Semua orang pakat wish hari bapa ... so Ai pun tanak melepaskan peluang keemasan nie.

Semalam, tengah dok basuh pinggan, bunyi orang message Ai kat FB..ingat si kecik berhidung besaq tu... tapi bila check papaku yang ensem yang message.

Hebat oo papa main FB je skrang ni nak skodeng anak... hahah

Papa tanya.. 'Dok buat apa tu hai anak papa yang jauh??'....

Huhuu....sedih jap aku... aku dah sebulan lebey tak balik kampung. Memang rindu gila2 kat orang2 Loqstaq sekalian... Weekend lepas2 ni asyik ada agenda je nak penuhi. Dah kawen ni xleh nak buat keputusan macam dulu lagi.... semua nak ikut Si Abe buchuks.. En Alfonso pun terbizi la sangat lately...

Insyallah minggu depan kakak balik yer papa..... rindunya..


My Papa antara bapa yang terbaik. Hidup aku tak penah kurang tau. Dulu aku masuk Matriks kat Gopeng, papa bagi handphone yang satu tu kat aku sebab takut tak boleh nak contact. Dah abis study kat USM dia kasi henpon baru Motorola yang last2 aku pi rendam dalam baldi. Yang aku rendam tu pun, mama and papa belikan new phone to replace it. Walaupun aku dah keje dah. Kata diorang,' akak simpan duit gaji akak. Akak jauh lagi perjalanan hidup'.

Itu baru cerita handphone. Kalau cerita satu-satu, nanti korang mesti ingat aku ni spoil yang amat. Tapi aku membesar dengan baik perrr.........kan?


Aku dulu, mana reti nak naik bas. Pegi sana sini situ, papa yang hantar amik. Tu pun aku selalu menangis merajuk if papa amik aku lewat2 (bukan sengaja..sebab ada hal berbangkit). Memangla aku nangis, mana reti aku nak naik bas ke..teksi ker nak balik.. Memang hampeh dulu..


Yer...yer aku memang spoil dari dulu. Mama and papa yang gigih menspoilkan aku adik beradik. hehehe.. Bayangkanla...parents aku amik cuti seminggu and berkampung kat hotel untuk bawa aku pegi tempat kerja baru.

Aku memang kenang semua jasa diorang.


Dear Papa, kakak ucapkan selamat hari bapa bestest buat papa yang suka pakai topi pink hot2. Only papa yang ada guts to wear that hat. That makes u a cool daddy ever.. Jangan dok bersusah payah nak merogheh getah bagai. Upah orang ja,...Papa jadi mandor dah....Hahaha....

Huhu..korang pi Ulu Lenggong x bawak chek no......


Tak lupa juga buat pak mertua chek, yang super gagah. Haha... dialah yang paling suka aku makan banyak2. Bila makan, mesti dia ajak aku dulu.....Ni la hasil aku sekarang. Tag line pak mertua chek:
'Biar mati kenyang, jangan mati lapau'.... hahaha...


To my Pak Mertua, lepak kat pantai tu jangan lupa kat kiteorang ni ha....



Di usia 72 tahun nie pak mertua aku ni gigih angkat besi (angkat berat) lagi

No comments:

Post a Comment