Monday, July 18, 2011

Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 2



Mode: Mata segar takmo tidor sebab esok cuti....yezzaa...

Warning: Ulasan movie ini datangnya dari insan yang tak baca novel Harry Potter.



Gigih dak aku dok pulun meng-update? hahaha.....masalah hormon...


Hari ni, aku berdating ngan boyfie aku..Abe Alfonso... tu je boyfie aku...

Mula2 pegi Amcorp Mall.... yela hari Ahad kan wajib lapor diri kat situ...

Then pegi Atria Mall (kat PJ) yang tunggu masa nak tutup. Kat situ Toys'R'us buat clearance sale...Aku baru nak berkenalan dengan Atria tu..skali dah nak tutup (begining 1st August).

Then, pegi Tropicana Mall untuk shopping barang dapur dan of course utk menonton Harry Potter.


Aku ni kalau berdating ngan pakwe aku ni kalau tak pegi dua, tiga, empat tempat memang tak sah.... sib baik kami ni berdua jer... kalau bertiga atau lebih dari tu..memang aku tak sunggup weh..

Okeh.... so....... kiter stori mori sikit pasai kisah En Potter yang terakhir ni..


Terus-terang aku cakap memang aku teruja nak menonton sebab:
1. Part 1 yang best...so ni menaikkan semangat nak follow Part 2
2. Dah ni final..... wajib dowh....

Voldermort: Idung aku takde lobang besau macam kau....Kau ado?


Daripada Part 1, kita tau yang Harry yang setia dibantu oleh Hermione dan Ron mencari dan menghapuskan horcrux2 yang boleh melemahkan En Voldemort (En Lubang Hidung sempit). So, pencarian horcrux tu diteruskan dalam part kedua ni.

Aku malas nak mengulas panjang-panjang movie ni sebab aku tau sooner or later korang akan tengok gak kan..so tak nak sepoilkan perasaan anda...so aku nak mengulas sikit2 ja...


Komedi..
Yea... disebabkan asalnya cerita ni cerita kanak-kanak, macam biasala mesti kena gurau2 gak walaupun keadaan semakin huru-hara. Tapi level kelakaran dia macam light2 gitu. Tak macam dalam part 1. So kira proper la. Takkan nak buat lawak guling2 masa nak menentang kejahatan kan?(Nada serius hokeh..)

Tapi yang lawak adalah orang sebelah aku, part Voldemort bunyi semput sebab power dia makin hilang dia cakap 'Semputtttttt' macam lawak Sepah dok tiru Ustazah Bahiyah.(tapi memang hampir sama pun)

Sedih......

Ramai yang meninggalkan dunia wizard nan fana itu disebabkan serangan geng2 jahat (yang jahat kalau mati tak yah amik port). Sedih lerr...tapi kesedihan tu takle sampai menitiskan ayaq mata chek... Sedih pun light2 ja....so jiwa aku tak terseksa...

Harry: I can't believe those idiots is listening to someone ugly like you...
Abe Voldermont: Kuang hajaaaaau....


Kenapa, sang2 jahat semua dok memuja sang hidung sempit? Aku dok pehe... Tambah2 dia dok buat bunyi semput tu...tak ker orang tak suspicious yang Si Voldemort idakla power mana...


Montot aku panjang..can u imagine?

Montotpanjang...

Haha..aku suka idea bahawasanya Si Nevile Montotpanjang telah berjaya menjadi hero tambahan untuk last movie ni.... Asyik2 si Trio ja yang hebat..orang lain pun bersemangat per...tahniah Encik Montotpanjang....



So, taknak buat list kenapa anda perlu menonton..in fact anda semua wajib menonton. Sebabnya ni adalah kisah Harry Potter yang terakhir. Pas ni takde dah..kalau rindu hangpa ulang ja cerita dari awai sampai habis balik. Final yang tak mengecewakan dan pastinya akan terus mengkayakan Ms Rowling dan sekutu-kutunya. Bagi aku diorang deserve semua benda ni sebab takde lagi siri dalam muka bumi yang hebat macam ni (semua complete jadi movie).



WAJIB TONTON.....



dan




SELAMAT MENONTON..

No comments:

Post a Comment