Saturday, March 17, 2012

Edisi Boroi: Panggilan Pulau

Mode: Sambil mengemas sambil ber'interneting


Halluuuuu....

Letih sayer hari ni.... adeh.....

Owh yea... entry ni sempena nak menaikkan semangat sorang blogger makang2 yang dah lama tak update..... sedih iols...

Yes, i'm talking bout u Kebis.


Hari tu..time aku amnesia (aku terlupa yg aku diet)jap.. aku and mr alfonso keluar merayap pas keje...carik makan..

Sekarang ni...we ols memang rajin giler pegi KL Festival City... Midvall, Pavillion and OU memang jaraaannngg sangat pegi. Padahal, dulu ni la port kami lepak2...

So...masa dok survey shopping complex baru ni. Mr Alfonso dah kena sumpahan Pulau Ketam... Gigih dia pujuk iols pegi try makan kat situ....Mr Alfonso ni memang gilakan makanan berkonsepkan steam boat.. so bila tengok orang ramai makan kat situ..dia teruja..Maka, hari itu kami telah pergi ke sana....

So... lihatlah duniyaaaaa...





Yea...model ternama sedang menayangkan menu...



Sebab itu adalah diner.. we ols amik individual set... set utk more than 1 people tu macam banyak sangat....aku amik lamb...dia amik beef...

Dah order..trus waiter set the table.... both of us opt for tom yam soup...other option adalah chicken soup..

Ni pencicah dia....... ada cili ijau, cili meghah, kicap cair and bawang putih goreng rendam minyak(yg ni aku describe mendalah tu)


His beef set... (t-shirt sutera inn tu skrang tshirt feveret dia..aku tak ske..tp asal dah basuh ja mesti dia pakai..macam tu je baju dia ada)


Sliced Lamb...nyummay...


Dua-dua set ni ada mee, bihun, sayur 2 keping, dua chicken ball, sekeping carrot and kain buruk (nama betui ni aku ngak tau)...

Siyes carot tu dia kasi sepotong ja..apa mortip tidak diketahui..



So... modus operandi how to eat it...harusla... kau rebus ja semua tu secukup rasa....


Satu set tu memang buat perut anda membuak-buat..sangat kenyang... beh..yang tak berapa nak beh adalah sos pencicah dia... biasak jerr... ai prefer sos Johnny's lagik..

Bagi aku steamboat ni okeh..option buat iols kalau nak makan steamboat..xdelah asyik2 Johnnys ja...lagipun ni dekat ngan umah.....


Okeh la... tu jer ceritera makang2... to Puang Kebis..sila la update blog makang anda..akak tak reti nak bagi fud to nampak macam sedap...dah lama cuti kawen tu....

No comments:

Post a Comment