Monday, March 5, 2012

Coti2 Kampung Melaka


MOde:...Holaaa perfect life...

Oh yeay...seronotnya bercuti di hari Isnin yang biru....


Saje jer nak bercuti hari ni sebab last weekend balik kampungMr Alfonso..so plan nyer nak bercuti dengan hubby today...tp end up..cuti dia tak approve.... tak per..tak per...

So spend the whole day doing house chores a little here and there..doing some beautification for myself...enjoying me time alone today..


I had a blast weekend..lepak kat kampung with my hubby, parents in law, kakak ipar and her son.



We traveled back to Melaka Saturday afternoon... sampai saja..aku buat perangai kemaruk nak minum air Long Chan.. a must drink bila balik kampung Melaka....




Ops..sebelum tu..terserempak dengan Coconut shake kat tepi pantai...try ni dulu...

Erm..ok la rasanya..tapi kalau dia pakai aiskrim yang besh skit maybe better......anyway murah je yang ni.... RM2.50









Then..we parked at a very strategic place..and had our Ais Krim Soda.....



Sambil menikmati angin pantai yang mendamaikan...hihihi.....

Mesa like it.....

Malam tu we ols pegi Klebang to our favourite place untuk makan satay yang shedapp...kedai ni pun wajib we ols terjah if balik kampung Melaka...oh takde gambar kat sini since aku terlalu kushyuk nak makang..malam tu sesi diet dilupakan...huhu

The next day, Pak Mertua aku ada 3 kenduri nak attend. Since Mak Mertua and akak ipar ada hal kat butik Melaka, aku decide join Mr Alfonso and abah pegi kenduri. Saffy, anak buah we ols pun kena ikut gak....

Aku makan kat kenduri first and third..makan gitu2 je...takut uols nak makan banyak....

Kenduri yang second tu rumah dia betul2 dekat tempat strategik nak lepak mengadap pantai. Mr Alfonso and Abah kasi can aku and Saffy skip second kenduri and lepak tepi pantai.



Owh..look at that..walaupun panas... angin laut cukup nyaman....ahhh..the view..


Saje snap this pic...love the combination of green, orange(dead leaves) and the blues.....

Walaupun Saffy kat sebelah asyik buggering me to play angry bird at my handphone, with this view, I can totally ignored him...hahaha

(aku punish dia takleh main angry bird sebab dia ni suka cakap pelik2..tapi pas dia behave aku kasi gak.... sian sebab anak tunggal ni imagination dia memang pelik skit )

After complete pegi semua kenduri, Abah (yang baru lepas operate mata) nak ajak jalan-jalan tengok pantai.... so hadapla aku dengan pantai almost separuh hari. I dong mind... lurve the view....asalkan aku leh berteduh dalam kereta (panas tau..)


Kat satu tempat tu...kiteorang jumpa fort lama ni...Fort Supai... Mr Alfonso pun tatau kewujudan tempat ni.... nothing much sini... sebab fort biasa je....we ols je ada time ni....



See..panjat fort tu ada padang kosong gini ja...tp angin memang marbeles...



Pastu...round tengok pantai sampai nak sampai PD...segala pantai we ols terjah...sekali sekala layan pantai gini memang besh.......


Before Kul 4 dah sampai umah kampung.... Kul 6 petang, we ols gerak ke KL..

bye2 Mak and Abah....

behave tau...hehehe......

No comments:

Post a Comment