Friday, February 24, 2012

Dan februari pun hampir berlalu

Mode: Gue demam...sorang2! Hampeh!

Salam Bulan Februari...hihihi

Memang sah la aku leh hupdet sebulan sekali ja.....

Sekarang ni memang banyak tema sebulan sekali..

Sebulan sekali sakit tekak dan demam..

Sebulan sekali asyik moody..

Sebulan sekali dapat gaji..

Sebulan sekali bayaq hutang..

Sebulan sekali bukak tivi..

Sebulan sekali rasa gemuk..

Banyak la...memang sengaja aku nak list banyak2...

Bukan selalu aku datang seru nak menaip entry...sebulan sekali jerrr....

Hari ni aku agak vengang masa nak balik tadi...

Aku ni gigih2 lenggang laju2 tak cukup pinggang nak balik umah...Skali jem masa nak keluar kawasan tempat kerja ja....yerr..time nak kuar area tempat kerja jem..gara2 ada kompeni hampeh ni sibuk nak kutip duit tol, tapi takde perancangan. Swasta konon... lemps sangat...

Disebabkan aku vengan masa nak exit parking, maka dengan itu secara automatiknya, sepanjang perjalanan aku moody tak hengat. Saper2 nak mencelah memang aku tak kasi can. Kalau degil nak mencelah gak, memang aku jegil mata besaq2. Perrgghh... dah pandai garang iols masa driving. Tapi garang macam mana pun, aku masih tak reti nak tekan hon utk bagi amaran kat si penyanyak jalan raya. Aku jerit2 jer dalam keta, macam orang tu nak dengaq sangat....

Hahah...poyo jek aku ni... Terkenang lak tetiba kisah silam aku driving2 ni...

Ni nak listkan trivianya:

1. 1st week aku bawak keta baru, aku dah lubangkan pintu dia..ha...sendri buat. Takde sapa yang mempengaruhinya. Sampai sekarang mak aku tak tau....hahaha..takper..kereta aku...


2.Aku dulu bawak keta dok satu lane ja... cilok2 memang tak ar. Sekarang pun macam tak sangat. Sebab prinsip aku, kalau aku sakit hati dengan orang suka cilok2 ni, aku tak leh la nak cilok2. So berhemah la aku disini skettt....

3. Dulu Mr Alfonso bawak pegi kawasan parking ofis aku malam2 untuk prektis parking. Sampai nangis2 aku..garang giler dia coach aku.. Merajuk seminggu aku. Dia memang ajar aku parking masuk bontot keta dulu, sebab tu sampai sekarang kalau aku parking masuk depan dulu mesti sesuatu akan terjadi.

4. Pernah Mr Alfonso train aku bawak keta kat Jalan Bukit Bintang. Memang aku gelabah ayam. Siap ada satu time tu dia dah tutup muka sebab seriau. Sampai sekarang, if dia larat, memang dia jer akan drive. Kalau drive balik kampung, memang dia sanggup tido kat RnR jap daripada suruh aku drive. Pernah skali tu aku mintak drive untuk bagi can dia tidoq, tapi bagi aku drive dari satu hentian ke satu hentian ja. Mesti tak aman jiwa dia nak tidoq.

5. Aku kalau nak gi kerja luar dari ofis memang akan training dengan Mr Alfonso ke tempat berkenaan (esp tempat yang aku tak penah drive sendrik) sebelum hari berkenaan. Ada satu time rakam suara sendri describe apa yang patut aku nampak sepanjang perjalanan. Keh keh keh...Walaupun Mr Alfonso ni dah bawak aku pusing setiap pelosok KL, Selangor dan kawasan sekitarnya, jangan harap aku nak ingat jalan2 unless, aku senri yang drive (memang tak la..).

Selalu ayat we ols dalam keta:

Mr Alfonso: Ingat tak jalan ni. Kita dah banyak kali lalu jalan ni. Cuba tengok betul2. Agak2nya, kalau drive sorang2 ingat tak ni??


Aku: Tak (short and simple..tak perlu diperkembangkan lagi statement aku)

Jalan nak balik kg Mr Alfonso pun aku tak hengat...hihi

6. Sekarang ni, atas bantuan Papago... aku senang sikit kot nak round2 Kl.... tapi...tapi...



Siyes...kalau tak wujud manusia bernama Mr Alfonso dan berkawan-kawan... memang aku berkurung ja dalam umah. Dok akan aku keluar apatah lagi nak pegi carik makan best2. Sanggup lagi aku ngadap ayaq kosong berlaukkan angin sepoi2 bahasa...

Ya...aku ada potensi besar untuk jadi kera sumbang anti sosial tahap tertinggi.........



Sekian dulu..jumpa bulan depang

No comments:

Post a Comment