Friday, October 14, 2011

Tahajjud Cinta

Mode: Awat panaih sangat nih weh??



Hott..hott.. hot.. uols....


wawa, wiwi dan wuwu



So cerita hawt malam ni dah mengalami stroke lalu terending dengan secepat mungkin......

Well..since balik keja tadi... kat FB pun semua dok speku2 macamana ending cerita ni....

Last2... citer end dengan muka Ostad Sooki yang kejung kerana terkantoi besaq punya....

So... apa pendapat uols semua???

Siyesly.... I think Mokcik Erma dah xder mood nak garap cerita ni lepas kene bash masa episode awal dulu2.....rugi...rugi......

ke sebenaunya dia ni kena belajar lagi.. i know creating a story memang susah kan... dulu aku pun berangan nak menulis...tapi asyik sangkut kat perenggan pertama ja.. (ayat pertama pun ada)


Jom kiter analisis citer ni (based on watak yerr)

1.Dengan tegasnya pada starting tunjuk yang watak dominan dalam series ni adalah Citra (Fazura), sorang wanita yang prinsipnya memang nak membantu wanita2 yang ditindas...tak kira apa jua jenis tindasan.... itu sangat clear. But then again..... lama-lama, Citra ni muncul celah-celah citer ja...Ni aku sangat rasa rugi sebab watak Citra ni kalau digarap sebaiknya... aku yakin dia takkan lost.... Setakat bantu perempuan itu ini...then jadi watak mak bebel to Ostad Sooki and Seri.....


2. Seri, graf perkembangan wanita ini fluctuate dengan dasyat..kejap naik kejap turun...at times dia sedih gila2 sebab pakwe dia meninggal (graf turun), then dia macam bersemangat balik (naik), pastu dia helpless sebab kena paksa kawin (turun), then melawan Ostad Sooki (naik mendadak).....tup tup...nak ending macam pasrah le plak....

3. Solah..... erm...watak ni pun tak kuat mana...lakonan remy ishak yang membuatkan aku tak feeling2 luv2 kat dia...siyes mamat ni tak sesuai pakai putih.....tapi part dia dok berzikir tu...hehe..i like

4. Tizz...tizz.... aku mesti kena masukkan part watak Emelda lakonan tizz ni walaupun dia tak penting...sebab aku fan Tizz kot...huhuhu.... rugi weh bagi watak ni kat Tizz.... she deserve watak lagi marbeles than this.... takpe..nasib baik ada Soffiya...

5. Binik-binik ostad.... owh..sesunggnya.... aku tertanya-tanya apa yang buat all these women tergilakan Ostad itu.....apa tu uols?? Ceciter skit???

6. Abg Aaron Aziz (abang tu..) hehe..cerita ni tak cukup perencah sebab watak Abang Aaron sikit sangat..kalau dia muncul setiap episode walaupun sekadar berdiri atau lalu-lalang..mesti cerita ni dapat rating baguih....(gedik takk??)

7.Suraya..... for a newcomer macam Neelofa ni..aku nak bagi gred A- untuk lakonan dia.....



Aku rasa kalau citer ni ala telenovella..mesti ok skit kot.. sebab semua watak dia macam best tapi tak dikembangkan dengan baik.....



Pengajaran

Walaupun ramai cakap cerita ni tak best sebab tunjuk 'orang alim' yang tak baik.. still kita kena admit yang memang wujud orang macam ni kat bumi nan fana ni...

Orang kita kan..kalau ada pakai lebai, serban..dah kata orang tu baik..alim..dah boleh mendidik...look at Seri... bapak dia tak kesian kat anak terus serahkan Seri kat Ostad Sooki sebab ingat Ostad Sooki ni macam orang baik..tapi dia tak selidik orang tu sesuai tak jadi suami anaknya...

Soo.....after menonton cerita ni.... aku nak ucapkan bravo to Pojiah Goz, Emang Manang, Neelofa dan Fazura (aku suka dia membebel ok..comey) sebab uols dah menyelamatkan storyline citer ni yang lemah dengan lakonan korang....

To Ermah Patimah..... anda boleh belajaq lagi...anda ada bakat tau....

1 comment:

  1. ayat lintang pukang sebab memang tengah malas.. harap maklum

    ReplyDelete