Saturday, October 22, 2011

Let's Be Positive

Mode: Smile


OK..let's be frank.


I wasn't at my best (internally and physically, of course) this month....


Reason.....

I was diagnosed with PCOS.. hormonal problem that cause me to be infertile...(huhuhu....nak anak wehh) (owh..nak tau pasai PCOS sila google sendrik..aku kan takde mood)


Hormonal...and infertile.. both words in a sentence really bugging me this entire month...

I never thought of having this since I don't really remember any family members diagnose with this.... I am so pissed off at my self...


Of course hormonal issues can be troublesome kan... cepat marah, cepat merajuk......xde mood... fatigue...



(okehla...marah2 and luahkan perasaan dalam english ni macam x feel plak)


Aku marah gila (tapi semua tu 'war in ewa' ) sampai aku jadi sengal sorang-sorang....


Lagi emo bila tengok orang buang anak macam buang sampah jer....


owh...loco! loco! loco!....


disebabkan aku ni tak dapat terima kenyataan... aku mula la cari pasal sana sini sinun...dengan Mr Alfonso....hehehe


tapi...dia ni tersangat baik kot...layan jer aku....


this morning...aku bangun pas Mr Alfonso pegi keje (aku peyed hokeh... so lagi la aku nak berdrama swasta bagai)


aku dapat satu tamparan kehidupan... dan-dan aku dok tak paham kenapa aku kena layan perasaan aku ni... kan aku tak normal....so kalau aku layan...lagi menjadi-jadi la dia.....


tetiba dapat cahaya.....aku tak bleh let the 'messed-up-me' to control myself....

aku nak bangun menentang perasaan aku ni....chaiyokk!!! faitinnnn!!!...

so plan kehidupan aku this time (aku siyes ni) adalah.......


1. Aku nak turunkan berat badan.. Lepas peyed ni... diet ekstrem yang sihat akan muncul..so kalau aku rajin makan sup sayur tu... sila abaikan....


2. Aku dulu excercise junkie....tapi sebab dh lama stop...berat badan aku pun jadik haywire... since aku ada problem knee (aku saspek ligamen cedera).. so aku opt untuk dancing2 bebeh... So cayangku Mr Alfonso... jom pi borong CD aerobik, belly dancing, body combat dah lain2.....


3. Aku nak pegi spa..... sapa mau join??...aku ni dok usha2 best deal nak pegi sedap2kan badan... erm... abe Alfonso.. sponsor fulus bleh dak..hehehe

4. Hari tu aku majuk dengan Dr yang diagnose dengan aku sebab tak bagi kata putus pasai apa yang aku kena lakukan in order to fight PCOS.. harini aku email dia lagi... if dia tak reply..aku opt Dr lain yang lebih dedicated...

5. Of course semua di atas akan diusahakan dengan doa, doa dan doa.....



so abe2 korea, family and friends... do wish me luck..i really2 need it....






p/s: td ngamuk kat habuk2 kat umah...habis semua dah dimusnahkan..grrr

No comments:

Post a Comment