Tuesday, August 23, 2011

Ramadhan Dolu2

Mode: Kena tinggal uols...


Hehe..gigih dak aku nak mengupdate ini blog...? Harusla uols... ustad takde 2 hari ni... so takde subjek nak kaco2...

Dok sorang2 time hujan2 gini..teringat balik kisah ramadhan time kecik2..

Darjah 1

Masa time ni, memang sekelumit habuk pun tak plan nak puasa...takde sapa suruh...

Disebabkan aku sekolah petang, before pegi, penjaga aku ni kira gigih sumbat nasik banyak sebelum pegi sekolah. Dia cakap kat sekolah tak boleh makan. So bila sampai sekolah, aku pretend aku puasa, padahal perut dah penuh. Tapi yang aku pelik sangat time tu adalah, kawan-kawan aku yang lain selamba jer makan walau pun tak posa. Aku yang gigih berlakon..hehehe...


Darjah 2

Dah start puasa, tapi aku masa rehat spend most of the time duduk depan kedai air sambil genggam duit seposen (dulu ayaq segeles seposen tau). Hampir setiap hari aku usha dari jauh. Last2 aku tewas jua sebab sehari tu aku tak tahan tengok air zapel. Hahaha..tapi balik umah stil ngaku posa hokeh...


Sekolah Menengah...

Time sekolah menengah aku dah rajin mengikut mak aku pegi terawikh kat surau. Tapi ada godaan... Aku gigih sanggup berlari2 dalam gelap (malam2 tertentu) dengan jiran aku sebab nak melayan cerita Cave of the Golden Rose... sampai sekarang kalau ramadhan je sampai...aku merindui En Tarabas.... hahahah... siot ja...


Time Matriks..

Time ni biasa2 ja... takde kisah yang best....


Time Kat U

Aku diet sakan uols...sampai kering....best tau zaman tu sebab napsu makan sangat terkawal...


Time dah Keje tapi bujang..

Tiap2 hari saya beli makanan berbuka kat bazar ramadhan..sampai saya bosan..kalau tak makan kat bazar..deting ngan En Alfonso kat Hambali Kg Baru...

Time ni kerap deting... smayang terawikh pun kat merata2 rata masjid..



Time dah Tawen..

Huhu....sesungguhnya..aku dah tak berselera dengan perkataan bazar ramadhan...so kalau boleh tiap2 hari iols masak je... best sehingga menjilat hari sendiri...

Sekarang.... nak dekat tiap2 hari dok umah ja. Sebab makan di rumah tu sangat heaven...

1st year puasa asyik masak lebih2 sampai berat aku terus naik mendadak...

La ni baru padai bajet2..... so oklah..tahun ni turun uols... harap akan terus turun dan turun smapai negatif 8...boleh??




ps: iols hanya gian nak merepek


No comments:

Post a Comment